Ummi sepenuh masa

بسم الله الرحمن الرحيم

check this out
how I wish to be a full-time-mother

pemakanan yang sihat itu penting bagi memastikan tumbesaran anak yang sihat. disamping perkembangan minda yang cerdas, dapat juga melahirkan bakal dua't yang mampu mengembalikan kegemilangan Islam. aku, ingin pelengkap barisan hadapan dalam peperangan dan penggoncang dunia itu lahir daripada benih-ku.

ummi sepenuh masa impianku. membesarkan anak dalam suasana tarbiyyah, murabbi pertama, sentiasa bersama mereka dalam susah dan senang, pendengar setia, sahabat terbaik, kaunselor yang memahami, dll. How I wish :)

penentu model Islam yang bakal dilahirkan bermula daripada pemilihan pasangan. bukan cukup mampu memberi kasih sayang, bukan sekadar mampu bersama sehidup semati, bukan terlebih mampu memberi nafkah, yang penting masa bersama keluarga; quality time.

proses pembentukan anak itu tidak akan berjaya jika hanya sebelah pihak yang mengambil peranan. akan ada kurangnya. kasih sayang. tanpa kasih seorang bapa, anak perempuan akan mencari cinta lelaki lain. tanpa kasih seorang ibu, anak lelaki akan bebas bersama perempuan lain. sebelum tiba masanya. maka salah siapa?

jodoh kekal di tangan Allah. tetap usaha perlu ada, dalam mencari yang terbaik. dari segi agama, tanggungjawab, ekonomi, rupa paras yang sedap dipandang katanya, dan ... sekufu? siapa tak mengimpikan cinta selepas bernikah, kan? suci. segalanya adalah yang pertama. cemburu ;) doakan aku, ya?


anon :p
bakal berjauhan beberapa ketika. rindu ;)

*****
kadang tak salah kan bercerita tentang ini
sungguh
kalau nak bakal zauj Dato' boleh? ;)
walau Dato' mesti yang tinggi iman-nya
kelak nanti boleh duduk rumah layan anak
senang juga nak berjumpa dengan akhawat lain
tugasku hanya untuk keluarga dan pembangunan Islam
#beranganlagi >.<

2 comments: