kalau-lah

بسم الله الرحمن الرحيم

setiap pagi akan ada yang bertanya,

"alyaa dah sarapan belum?


"belum lah akak, tak tahu nak makan ape"


atau

"malas lah nak turun cafe, akak"


kalau-lah setiap pagi santapan pagi se-sihat ini

makanan sihat, badan sihat \(^.^)/
pada suatu malam

"akak, saya teringin lah nak makan makanan sihat setiap hari. takde MSG, tak banyak minyak. 
makan sayur je setiap hari. dengan plain yogurt ke. best kan kalau duduk rumah sendiri. 
boleh masak sendiri. badan sihat."

"awak pergi lah beli sayur. makan dengan yogurt awak tu"

kalau lah boleh kak.
cakap memang senang, cuba aplikasi
kita lihat sapa yang masak, sapa yang beli
kalau dah nk turun cafe pun malas? -___-


apa pun, santapan rohani di pagi hari ini paling berkhasiat. :)




*****
jika diamati, nampak terliur tak roti tu
fillings terkeluar melimpah ruah
bila makan confirm nikmat
jangan pernah tertipu dengan illustration
hakikatnya kosong di dalam
hanya melimpah di luar
so, don't ever judge a book by its cover
peace ^.^v

2 comments:

sya-hi-da said...

kalau-lah,

akan ade orang yang selalu bawak pegi naik motor makan kat mahallah sebelah.

eh.

Alyaa Ali said...

Kalau-lah,

Orang yang comment tu merealisasikan apa yang di'comment' tu, pastilah lebih bagus

Eh :p