444 peringatan untuk umat Muhammad S.A.W.

OK.ni post aku yg trtunggak bbrp lme...duh~

tajuk post tu adalah tajuk buku yg dibeli mse book fair oleh ibuku. terpanggil juge aku untuk mmbelek. ape yg sgt menarik perhatian ku adalah bbrp phase dlm peringatan pertama.

Nabi Musa : Ya rabbi, dapatkanlah aku umat yg 70 000 org
dan mereka akn masuk syurga tanpa hisab,
jadikanlah mereka umatku.
dijawab : mereka umat Muhammad S.A.W.

ade bnyk lg permintaan Nabi Musa kpd Allah S.W.T. ini adalah salah satu drpd nye... kesemua yg dijawab adalah umat Muhammad S.A.W. sehinggakan nabi Musa ingin mnjd umat Nabi Muhammad S.A.W. hal ini membuktikan bhwa betapa beruntungnya kita mnjdi umat Nabi Muhammad S.A.W. maka, gunakanlah peluang ini sebaiknya... :D

hm...act, ble aku bca part tuh, aku memule fkir yg hny 70 000 org je yg msok syurga... ya Allah, mampu kah aku trgolong dlm kalangan hamba yg trpilih itu... mse tu, aku mule bermuhasabah diri. bile dibaca semula, rupenye, mreka tu akn masuk syurga TANPA HISAB. masyaAllah... betapa mulianya mereka itu...mampukah kita tergolong dalam kalangan itu? same2 lah kita renungkn... =)

2 comments:

Affan Ruslan said...

70000 ribu adalah jumlah yang besarm tapi bila tengok balik no tu utk kali kedua, rasa kecik pulak

Unknown said...

yes yes! nilai itu mmg besar...tp jika dibandingkn dgn ummat nabi muhammad s.a.w, sgt lah kecil nilainya... rse diri ni hina sgt... =(