*krik krik krik

بسم الله الرحمن الرحيم


Surat cinta daripada Allah melalui Mastura

Dan berpengan teguhlah kamu sekalian kepada tali Allah (agama Islam), dan jangalah kamu becerai-berai; dan kenanglah nikmat Allah kepada kamu ketika kamu bermusuh-musuhan (semasa jahiliyah dahulu), lalu Allah menyatukan di antara hati kamu (sehingga kamu bersepadu dengan nikmat Islam), maka menjadilah kamu dengan nikmat Allah itu orang-orang Islam yang bersaudara. Dan kamu dahulu telah berada di tepi jurang neraka (disebabkan kekufuran kamu semasa jahiliyah), lalu Allah selamatkan kamu dari neraka itu (disebabkan nikmat Islam juga). Demikialan Allah telah menjelaskan kepada kamu ayat-ayat keteranganNya supaya kamu mendapat pertunjuk dan hidayahNya.
3 : 103

You give me strength when I most need it.
Thank you Allah :)

*****

Hari ini Allah turunkan 2 kekasihNya
buatku
peneman ketika sendiri

realiti;
dalam jabat, tegap!
kata orang, kekuatan ukhwah itu
lahir daripada jabat tangannya
oh, dia punya kekuatan itu
lalu meresap ke segenap tubuhku
Oh! indah.
aku tersenyum pulang
dalam keletihan bercampur kekuatan yang dia salurkan
Fatimah.
walau memori kepala hilang,
namamu tetap disini.

maya;
sudah ramai kiranya kenalan 'maya'ku
laman sosial
laman penulisan
hari ni satu lagi; daripada keduanya
persis pengalamanku
engin-edu
cuma dia, degree-kerja
aku, cfs-degree
kami punya persoalan yang sama
'Kenapa?'
Oh! aku bukan sendiri
Kak shahida
semoga bisa menjadi mentorku
ya? :)

*****

tiba-tiba rasa mcm nak ada second blog
aku mmg mudah terikut perangai orang
dalam blog aku terikut kak umairah
heh.

primary; ini
sebagai sesuatu yang lebih bermanfaat
separuh lagi; itu
aku coretkan idea sampahku
aku ingin belajar berpuisi!
menulis sambil membuat orang berfikir
memetik lagi kata kak umai
tak salah menulis
asal Allah jadi priority

oh tak sabar nak terjah PBAKL
habiskan sisa elaun memandangkan nk masuk Mei dah :p

*susah betul nk bagi tajuk entry
maaf sangat merepek


 Assalamualaikum w.b.t...

1 comment:

sya-hi-da said...

"cuma dia, degree-kerja
aku, cfs-degree
kami punya persoalan yang sama
'Kenapa?"

kenapa. soalan yang takpernah tahu untuk jawab.

kalau ada pilihan jawapan a b c d, akak akan jawab e. hee

kalau takde pilihan sebab jawapannya subjektif, akak akan jawab dengan senyum. :)

yang penting, kita kena yakin itu yang terbaik untuk kita? kan.

*senyum sampai telinga.