pagi, Jumaat!

بسم الله الرحمن الرحيم


atas dasar 'ingin jadi yang terbaik', bakat kecil disematkan pada kata "itu benda biasa" dan selamanya akan menjadi kecil. pernahkah kita walau sejenak, duduk menggali semula bakat-bakat lama yang dirasakan perkara biasa, namun hakikatnya amat bermakna. walau secikai bermain guli sekali pun.

pada guli itu sendiri kita belajar erti precision dalam melontarkan. concentration dalam mengarahkan tujuan. determination dalam mengeluarkan guli dari dalam bulatan.

tidakkah itu juga kehidupan?

bukan terbaik antara yang terbaik manusia perlu kejarkan. cukup sekadar mengembangbaikkan bakat sedia ada agar jadi yang terbaik buat diri.

I love this saying,

Tak ramai yang ade minded hidup-ni-untuk-dihargai, tapi ramai yang ade minded aku-kena-usaha-untuk-dapat-yang-terbaik untuk hidup kena ada duit untuk bahagia, nak jadi kaya blablabla. Padahal, sedar tak kita sebenarnya apa yang kita dah sedia ada ni adalah yang dah terbaik? =) Kalau setiap masa kita nak kejar yang terbaik, bila masanya kita nak tahu hargai sesuatu yang kita ada? -AmiraRabani-


Appreciate every single ability you have in you and develop it as how it suites you. life is not a drama; act to be like others. life is a medium where you learn to know yourself. 

find Allah in your heart. then you will find yourself.


No comments: